Brzina

NextEV Nio EP9 – električni vladar Nürburgringa koji je uništio stari rekord “Zelenog pakla”

Možda je bolje da zabludu iz naslova teksta riješimo odmah kako nas ne bi dočekalo “drvlje i kamenje” zaljubljenika u tehnologiju benzinskih motora i spomenemo da se ne radi o apsoltnom rekordu “Zelenog pakla”, već o rekordu za vozila pokretana električnim motorom. No, s vremenom od 7 minuta i 5 sekundi, čak ni sedam godina stari rekord Radicala SR8, apsolutnog vladara Nürburgringa kad su u pitanju cestovno legalni automobili, ne zvuči toliko nedostižno. Pogotovo kad se u obzir uzmu riječi Nelsona Piqueta mlađeg, vozača Formule E, koji tvrdi da je automobil sposoban za mnogo više jer je kod obaranja rekorda snaga vozila smanjena na 80% maksimalne kako bi se spriječilo pregrijavanja baterija tijekom 7 minutne vožnje “Zelenim paklom”.

Kad bi se taj problem riješio i na stazu pustilo svih 1341 konja s kojima raspolaže Nio EP9, simulacije tvrde da je automobil sposoban za vrijeme jednako rekordu. Zanimljivo, no ne zaboravimo da je i vrijeme od 7 minuta i 5 sekundi gotovo jednako impresivan pothvat “mlinca na kotačima” kako električna vozila često nazivaju pobornici benzinskih motora, jer s tim vremenom Nio EP9 zasjeda na peto mjesto najbržih serijskih automobila koji su odrundali legendarni Nürburgring.

I ostale brojke u vezi kreacije tvrtke NextEV jednako su impresivne, pa 1735 kilograma težak automobil do 200 km/h stiže već za 7,1 sekundu, i staje tek na maksimalnih 315 km/h. Uz to, maksimalni doseg na jednom punjenju iznosi 425 km, a za punjenje potpuno praznih baterija biti će dovoljno tek 45 minuta. Eh sad, teško je ne povući paralelu s Rimčevim Conceptom One ili još radikalnijim Conceptom S, to je definitivno dvoboj koji bismo željeli vidjeti u budućnosti.

Tags
Back to top button
Close