Sport

Savjeti za sezonsko treniranje – by Bojan Milohanović

Naravno što se vrijeme sve više zagrijava, tako i eksponencijalno raste i broj sezonskih vježbača u teretanama. S time nema ništa loše naravno,samo što u većini slučajeva ti “sezonci” imaju uglavnom nerealna očekivanja i zahtjeve za vrijeme koje ulažu u sebe i ciljevi im nikako nisu u skladu s ponašanjem. Sezonskim vježbanjem se nikako ne rješavaju problemi već takav tip vježbanja isključivo služi za zamaskiravanje istih i uglavnom se ti “problemi” vrlo brzo vraćaju i to u jos većem obujmu. Vježbanje tj voditi brigu o svom zdravlju ne bi smjelo biti nekakav sezonski hir več životni stil.Ali dosta ovog uvodnog, za mnoge vjerovatno filozofiranja :). Naravno da ne postoji nikakva čarobna pilula, ali postoje neki brzinski tikovi kojima se mogu postići , za neke sasvim dovoljni, zamaskirani rezultati…

Trenirajte funkcionalno, dakle svaki trening radite sve misične skupine u kružnom tipu treninga. Prsa/ledja/ramena/noge/trbuh.
Počnite sa odredjenim brojem ponavljanja, pa postepeno ubacujte i intervalne treninge na vrijeme. Primjerice radite interval 30/15… Ili u prijevodu 30 sekundi radite zatim 15 sekundi odmarate.
Kardio trenige ubacujte i prije i poslije treninga. Po 20-ak min i nikako linearno (samo hodanje, ili trčanje istom brzinom), takodjer koristite intervalne programe radi što efikasnije potrošnje.

Naravno uz ovakav intenzivniji tip treninga dobro bi dosla i adekvatna suplementacija koja može značajno pomoći, i to prije, tokom i nakon treninga.
Ovo su neke od stvari koje osobno koristim:
– GARCINIA Cambogia koja uz vježbanje može pospješiti gubitak masti
– CINK s visokom apsorpijom, naročito za muške, budući da podiže i održava normalnom razinu testosterona u krvi. Uz to važan je za dobar imunitet koji uslijed pojačanog treninga i većeg oksidativnog stresa može biti pred dodatnim iskušenjima
– MAGNEZIJ za oporavak i protiv grčeva u mišićima
– VOLT prije treninga, RECHARGE poslije treninga i neki „solidan“ protein

Sve potrebno možete pronaći na stranicama vital.hr ili govital.hr čije proizvode i sam koristim.

Fotografija: Vital.hr
Fotografija: Vital.hr

Što se tiče prehrane, nažalost za “sezonce” moram koristiti riječ DIJETA iako svi moji klijenti znaju da je ta riječ zabranjena :)… Kod mene postoji samo uravnotežena prehrana u kojoj se sve može dokle god ste umjereni, ali DIJETA se koristi kod “sezonaca” koji su si zadali mjesec/dva da bi izgledali savršeno i gdje na silu moraju sve izbaciti osim mesa/ribe/riže/salate/vode…

Sezonsko treniranje je doista nezahvalno i ne daje dugoročno željene rezultate. Trenirajte cijele godine,manjim ili večim intenzitetom nebitno, ali budite aktivni zbog sebe a ne se godinama vrtiti u “sezonskom začaranom krugu” bez napretka.

Evo vam u prilogu jedan funkcionalni trening za koji vam ne treba apsolutno niti jedan rekvizit osim vašeg vlastitog tijela i možete ga raditi apsolutno bilo gdje.
Radite trening intervalno, s time da prilagodite intervale svojoj fizičkoj spremi… npr 20/10, 30/15, 40/20 (20 sekundi rad, 10 sekundi odmor)

1. sklekovi s pomakom u stranu
2. žablji doskoci
3. jumping jacks
4. hindu sklekovi
5. high skip
6. superman
7. sklopka
8. spiderman sklekovi
9. mountain climbers
10. burpees


 

Autor: Bojan Milohanović – osobni trener s diplomom Instruktora individualnog fitnessa

Tags
Back to top button
Close