Lifestyle

4 načina na koje nas redovito vježbanje pomlađuje

Bez obzira što se s vremena na vrijeme pojavljuju određeni trendovi koji na neki način sugeriraju da žene u stvari ne žele muškarce savršeno isklesanih tijela, to nikako ne znači da je vrijeme da se zapustite i budete ponosni na svoju pivsku “škembicu”. Svatko od nas bi trebao voditi računa o svom tijelu i svakodnevno odvojiti barem malo vremena za tjelovježbu, jer će vas to definitivno učiniti sretnijima, osjećati ćete se i izgledati bolje, a ojačati će vam imunitet i tako vas učiniti otpornijima na štetne vanjske utjecaje. No, osim već navedenih pozitivnih stvari koje sa sobom nosi redovita tjelovježba, neka su istraživanja pokazala da vježbanje može doslovno usporiti proces starenja. Ovo su četiri načina na koje redovita tjelovježba čini naš organizam mlađim.

Usporuje starenje stanica

Svaki kromosom u našem tijelu na svojim krajevima ima malu zaštitnu “kapicu” koja se naziva telomer, koji određuju koliko brzo naš organizam stari. Prema istraživanju Sveučilišta u Kaliforniji i Dr. Deana Ornisha, osnivača instituta za preventivnu medicinu, redovita tjelovježba produljuje telomere, što rezultira smanjenjem broja bolesti koje zahvaćaju organizam, te produljenjem životne dobi. Već to bi trebalo biti dovoljno da svakodnevno odvojite barem malo vremena za sebe i svoje zdravlje.

Pomlađuje kožu

Osim što “iznutra” usporuje starenje stanica našeg tijela, redovita vježba će vas i izvana učiniti privlačnijima. Proučavajući stanice kože odraslih osoba od 40 godina starosti na više, znanstvenici sveučilišta McMaster u Ontariju, došli su do zaključka da je koža sudionika istraživanja koji redovito vježbaju na mikroskopskoj razini vrlo slična osobama čak i dvostruko mlađima od njih. Dobra je vijest da nikad nije kasno da počnete vježbati, jer su ta ista istraživanja pokazala značajno poboljšanje rezultata kod osoba starijih od 65 godina koje do tada nisu aktivno vježbale, a zamoljene su da krenu s laganim trčanjem ili vožnjom bicikla od 30 minuta i to samo dva puta tjedno.

Sprječava starenje mozga

Da, tjelovježba povoljno djeluje na svaki dio vašeg tijela, pa je shodno tome dokazano da povoljno djeluje i na vaš mozak. Tako je magnetskom rezonancom dokazano da je hipokampus, dio mozga koji igra važnu ulogu u procesu učenja i pamćena, znatno veći kod djece koja redovito vježbaju nego kod neaktivne djece. Također, starije osobe koje redovito vježbaju, mogu usporiti starenje i smanjenje tog dijela mozga, koje može rezultirati teškoćama u pamćenju i demencijom. PNAS studijom dokazano je da su odrasli koji su počeli redovito vježbati, tijekom samo jedne godine povećali svoj hipokampus i “pomladili” mozak za otprilike dvije godine.

Sprječava propadanje mišića

Ako se kojim slučajem već sad, dok ste još mladi, teško natjerate sa kauča, pa čak i do frižidera po hladnu pivu, vrijeme je da počnete redovito vježbati. Istraživanje u Engleskoj pokazalo je da bi ta lijenost mogla imati više veze s vašom fizičkom neaktivnošću nego s godinama. Testiranja napravljena na starijim osobama između 55 i 79 godina, pokazala su da su osobe koje redovito vježbaju mnogo agilnije od svojih neaktivnih vršnjaka, te da imaju mnogo bolju ravnotežu, reflekse i metabolizam. Da, vrijeme je da se digneš s kauča i učiniš nešto za svoje zdravlje.

Tags
Pogledaj još
Close
Back to top button
Close