Sport

6 stvari koje morate napraviti prije nego krenete nabijati mišiće

Znamo, sezona je blizu, no, još uvijek ima vremena da poradite na svom tijelu, očvrsnete mišiće i kroz koji mjesec ponosno prošećete plažom. No, ako ste odlučili krenuti s vježbanjem, budite svjesni da kvalitetna priprema počinje mnogo prije nego kročite u prostore teretane. Kao i u svemu, loša priprema vodi lošim rezultatima, što najčešće vodi nezadovoljstvu i odustajanju od daljnjeg vježbanja. Zato prije nego krenete vježbati, svakako posvetite određeno vrijeme i ovim bitnim koracima.

Postavite si ciljeve

Kad odlučite poraditi na svom tijelu, odredite koji su vam ciljevi i u kojem vremenskom razdoblju ih želite provesti, a zatim potražite stručnu pomoć trenera i program kako biste saznali koji je najbolji put da te ciljeve u konačnici i ostvarite. Nemojte biti jedan od onih koji misle da znaju sve i sami sebi određivati način vježbanja jer je to u većini slučajeva bacanje vremena i novca.

Osigurajte tijelu “gorivo”

Prije nego krenete s treningom, vašem je tijelu potrebno “gorivo” kako bi prilikom vježbanja pravilno funkcioniralo. Ovisno o vašem metabolizmu, tempirajte obrok od 60 do 90 minuta prije treninga, s čim ćete tijelu ostaviti dovoljno vremena da procesuira unesenu hranu i pretvori je u energiju koja će vam trebati tijekom treninga. Kvalitetan obrok prije treninga trebao bi sadržavati ugljikohidrate i proteine, pa nije loše pojesti tost s maslacem od kikirikija ili voće poput banana ili jabuka.

Hidrirajte tijelo

Svi znamo da se tijelo sastoji većinom od vode i zato je hidracija vrlo bitan dio svakog treninga. Zahtjevi tijela za vodom variraju s obzirom na mnoge faktore, kao što su godine, spol ili težina, a preporučuje se da svaka aktivna osoba popije oko pola litre vode prije nego krene s treningom. Bitno je da ne pretjerujete s unosom vode netom prije treninga, kako ne bi više vremena proveli na toaletu, nego što ćete provesti trenirajući.

Provjerite da li imate sve što vam treba

Možda zvuči glupo, no vjerujte, ne želite doći do teretane, da bi tek u svlačionici shvatili da ste zaboravili tenisice, ručnik ili rukavice. Takve greške najčešće rezultiraju povratkom kući i još jednim propalim treningom, a da bi ih izbjegli potrebna je samo koja minuta prije nego krenete od kuće.

Složite playlistu

Određena istraživanja pokazala su da odabir glazbe koja vas motivira može imati mnogo utjecaja na vaš trening i zato, bez obzira da li se ložite na Metallicu, Taylor Swift ili se totalno raspametite već na prvi takt bilo kojeg hita Miše Kovača, bitno je da trening playlista bude spremna u baš svakom trenutku.

Dobro se zagrijte 

Mnogi od nas kad kreću s vježbanjem, jednostavno vole preskočiti ovaj vrlo bitan koraka pripreme, što može rezultirati ozljedom, a zatim i gubitkom dragocjenog vremena na saniranje te ozljede. Ako ste baš toliko nestrpljivi i krećete direktno na dizanje utega, krenite s malim težinama kako bi prije pravih napora pokrenuli protok krvi i aktivirali skupinu mišića koju želite trenirati.

Tags
Back to top button
Close