Kulturnjak

“Fury” – recenzija filma koji nas je oduševio

Nakon dugog čekanja i mnogobrojnih najava konačno je došao taj dan da i mi pogledamo “Fury”, uradak za kojeg smo očekivali kako će biti prvi pravi ratni film nakon “Spašavanja vojnika Ryana”. I na sreću, ne samo da je dostigao ovaj kultni film, već možemo reći kako je “Fury” podigao ljestvicu na vrlo visoku razinu. Da krenemo iz početka.

Film je režirao David Ayer, koji je prije ovog filma radio na filmovima poput “Dan obuke”, “Posljednja patrola”, “Brzi i žestoki”, dok glavne uloge u filmu tumače Brad Pitt, Shia LeBeouf, Logan Lerman, Michael Pena i Jon Brenthal, koji su zapravo i jedna tenkovska ekipa.

“Fury”je sniman 12 tjedana na poljima Oxfordshirea i u zračnoj luci Bovingdon (Hertfordshire). No, prije početka snimanja Ayer i njegov tim obavili su obimna istraživanja vezana uz svaki aspekt priče – od vrste tenkova na koje bi Fury mogao naići do vrste municije, oružja, uniformi i frizura. Imali su i tri vojna savjetnika te četiri veterana oklopne divizije iz II. svjetskog rata koji su s filmašima podijelili svoje znanje i iskustvo.

Radnja filma se smjestila u travanj 1945. godine, u sam kraj rata i to u samo srce nacističke Njemačke. Tenkovska ekipa na čijem je čelu Don “Wardaddy” Collier (Brad Pitt), dobiva novog člana, mladog i neiskusnog vojnika Normana (Logan Lerman), koji smatra kako je greškom završio u tenkovskoj jedinici Shermana. Tu uskače Don koji će mu na vrlo poseban način pokazati što je rat i kako je vrijeme da odraste i zaboravi sve što je do tada znao u ratu. Dalje o samoj radnji nećemo kako vam ne bi otkrili previše, ali bez brige, Donovo učenje novog člana posade ne uključuje previše priče i srcedrapajućih govora.

Sam film je pun odličnih bitaka, pucnjava i naravno odličnog “grand finalea” nakon kojeg ćete ostati bez daha. Trenutak koji smo naravno čekali bio je pojava Tiger tenka, kojeg su za tu priliku izvukli iz muzeja u Bovingtinu i koji je zadnji funkcionalni Tiger na svijetu. Valja reći kako je ovo prvo pojavljivanje pravog Tigera u filmu nakon 1946. godine i filma “Theirs is the Glory”.

Jedna od vrlo zanimljivih stvari koje smo zapamtili od snimanja “Furya” je činjenica kako se jedan od glavnih glumaca Shia LeBeouf potpuno posvetio ovoj ulozi pa se tako nije kupao za vrijeme snimanja, izvadio si zub i posjekao po licu, što je naravno vrlo ljutilo ostatak glumačke ekipe.

Konačan dojam? Odličan ratni macho film, koji bez previše razmišljanja uvodi u život tenkovske ekipe i prikazuje sav užas rata. Sama priča je vrlo jednostavna i zbog toga vrlo zarazna jer nema onih trenutaka u kojima bi najradije zaustavili film i dobro razmislili o onome što se događa. Naglasak je na rat, a ne kao u ostalim filmovima, na američko domoljublje koje već polagano ide mnogima na živce. Ovaj film je direktan i zbog toga preporuka za sve koji žele pogledati jedan od najboljih filmova s tematikom Drugog svjetskog rata.

fury-001fury-005 fury-004 fury-003 fury-002