Prvi automobil Ferdinanda Porschea

Iako je prvi automobil te legendarne njemačke marke bio model 356 iz 1948., svoj prvi automobil, ili bolje reći – kočiju nalik automobilu, slavni inženjer Ferdinand Porsche projektirao je pola stoljeća ranije. Bio je to automobil Egger-Lohner C.2 Phaeton (ili P1) na električni pogon.
Zanimljivo, proizvedena su samo četiri takva automobila, a jedan je nedavno pronađen ispod dva prsta prašine i starih novina u jednoj austrijskoj garaži. Kao naručeno za obilježavanje pedesetgodišnjice Porsche muzeja u Stuttgartu gdje će ovaj električni automobil biti izložen već idućeg mjeseca.
P1, jedno od vozila registriranih u Austriji, mogao je doseći brzinu do 34 km/h te je prelazio nekih osamdesetak kilometara s jednim punjenjem akumulatora, što je bio znatan podvig za to vrijeme. Prvi je puta “projurio” bečkim ulicama 26. lipnja 1889. godine, a na sve ključne komponente Porsche je ugravirao oznaku “P1”, što označava – prvi Porsche. Izuzetna količina ideja realiziranih ovim vozilom zadivljuje i danas. Kompaktan elektro-motor snage tri konja težio je, za tadašnje prilike – samo, 130 kilograma. Prilikom značajnijeg opterećenja, što bismo danas rekli – “u crvenom”, motor je u kratkim intervalima isporučivao snagu od 5 konja. Jedna od inovacija bila je i mogućnost korištenja vozila u svim vremenskim uvjetima što je omogućavala montažna kabina.
Vozilo je prvi puta ozbiljno iskušano u rujnu 1899. godine na međunarodnoj izložbi motornih vozila u Berlinu u sklopu koje je održana utrka električnih automobila. Zahtjevna ruta od 40 kilometara morala se proći pod punim opterećenjem (vozač i tri putnika). Ferdinand Porsche svojim P1 na cilj je stigao 18 minuta prije drugog na utrci, a više od polovice sudionika nije zbog tehničkih poteškoća uspjelo doći do cilja. Također, P1 je pokazao kao najučinkovitije električno vozilo budući je potrošio najmanje energije.