Brzina

10 “Vintage” Harley-Davidson motocikala

Početkom dvadesetog stoljeća, dva prijatelja iz djetinjstva, William S. Harley i Arthur Davidson planirala su ugraditi mali motor na običan bicikl kako bi razvili jedinstveni motocikl. Da bi ostvarili zamišljeni plan bilo im je potrebno nekoliko godina, ali su na kraju uspjeli u svom naumu i završili projekt. Pokazalo se da njihov prvi eksperiment nije bio uspješan koliko su se nadali, jer motocikl nije imao dovoljno snage za veće uspone bez pomoći pogona pedalama.

Iako bi neki rekli da je eksperiment bio propali pokušaj, iz tog projekta razvila se tvrtka Harley-Davidson, najveća Američka tvrtka za proizvodnju motocikala. Tvrtka je imala dosta problema 30-ih godina prošlog stoljeća zbog Velike gospodarske krize koja je trajala više od desetljeća, a prethodila je II. svjetskom ratu. Naravno, tu je bila i oštra konkurencija Japanskih proizvođača motocikala, ali usprkos svemu, Harley-Davidson opstaje i nastavlja s proizvodnjom legendarnih motocikala koje krasi jedinstveni zvuk, a razlikuje Harley-Davidson od ostalih motocikala na tržištu.

U nastavku teksta vam donosimo 10 “Vintage” Harley-Davidson motocikala koji su obilježili određena razdoblja ove kultne Američke tvrtke.

H-D 5D (1909)

Harley-Davidson 5D V-Twin

Prije 1909. godine, Harley-Davidson nije proizveo niti jedan motocikl s V-Twin agregatom. Do onda je tvrtka bila usredotočena na usavršavanje konvencionalnih agregata kako bi ih doveli do savršenstva. Model 5D je bio taj koji je revolucionirao stvari za ovu tvrtku. Iako nije bio previše uspješan zbog niza tehničkih nedostataka, bio je prvi motocikl V-Twin agregatom pa zaslužuje biti na ovoj listi. Ta ideja je proslavila Harley-Davidson tvrtku i učinila je onim što danas predstavlja. Dorađena verzija V-Twin motocikla predstavljena je 1911. godine i odmah doživjela uspjeh.

H-D 8-Valve Racer (1921)

8-Valve-Racer

Ovaj model Harley-Davidson motocikla nije bio proizveden za komercijalnu prodaju. Cijena mu je bila 1500 dolara, što je bilo puno previše za dvadesete godine prošlog stoljeća. No, taj model je bio posebno konstruiran za trkaću upotrebu. Koristio je četiri ventila po cilindru i bio je opremljen svom tehnologijom koja je tada bila dostupna. Poznat je po tome jer je to prvi motocikl koji je pobijedio na utrci s maksimalnom brzinom većom od 160 km/h (100 milja na sat), što je bio ogroman uspjeh za početak 20. stoljeća.

H-D 25JE V-Twin (1925)

1925-25JD

Nakon uspješnog predstavljanja trkaćeg motocikla, Harley-Davidson 1925. godine predstavlja ovaj motocikl. Nije bio konstruiran za trkaću primjenu, ali je imao dosta sličnosti s trkaćim motociklima. Obilježavao ga je dizajn spremnika za gorivo koji je bio u obliku suze, što je motocikl činilo još privlačnijim za potencijalne kupce. Pokretao ga je već poznati V-Twin agregat zapremine 1000 kubičnih centimetara.

H-D JDH (1928-1929)

harley-davidson-jdh

Model JDH bio je vrlo popularan motocikl među ljubiteljima ovih vozila. Sa snažnim agregatom zapremine 1200 kubičnih centimetara, mogao je postići brzine do čak 160 km/h, što ga je učinilo vrlo popularnim. Agregat je imao dvije bregaste osovine, pa je sam motocikl često nazivan H-D Two-Cam. Dizajnom je bio prilično sličan modelu 25JE, ali je imao potpuno drugačije značajke.

…za ostatak teksta pritisni NASTAVAK…

1 2Sljedeća stranica
Tags
Back to top button
Close