Kulturnjak

Filmska recenzija: Elysium

Nakon dugo vremena, vrijeme je da se bacimo na još jednu recenziju novijih filmskih hitova. Ovaj put odabrali smo najnoviji film odličnog Matt Damona, koji kao i Di Caprio i još par glumaca, jednostavno znaju odabrati svoje filmove.  Uz Damona, u ovom filmu glume oskarovka Jodie Foster i nama vrlo zanimljivi južnoafrički glumac Sharlto Copley. Uz njih pokoju minutu ukradu nam William Fichtner i Diego Luna. Ali o njima nešto kasnije.

Zašto smo odabrali baš ovaj film za našu recenziju u moru drugih filmova i ljetnih hitova, je iz razloga što nas je ovaj film nakon dugo vremena ostavio bez daha. Oblivion je ostavio neku prazninu u nama, o Smithovom Another Earthu, Brzi i žestokim 99 i GI Đou da ne pričamo. Novi Superman mogao je završiti sat vremena ranije, Iron man 3 nam je ostao također dosta dužan zbog šarenog kraja, dok je kao jedino iznenađenje ostao Pacific Rim sa svojim efektima i neočekivano lako gledljivom pričom (o komedijama nećemo u ovom dijelu).  Da se vratimo na Elysium i zašto je to naša tema. Glavni razlog je dugogodišnje čekanje na sljedeći film južnoafričkog redatelja Neill Blomkampa koji nas je sa svojim znanstveno fantastičnim remek dijelom “District 9” ostavio bez daha još davne 2009 godine (tko nije gledao District 9, brzo po dvd). Možda smo očekivali nastavak spomenutog filma, ali kad je već izdao svoj novi film, nismo se previše bunili. I nije nas razočarao, ali o tome ćete suditi dalje vi sami.

Sama radnja filma smještena je 2154 godinu, i moramo vam reći, zemlja je još čitava. Zapravo, u neku ruku, budući je prenapučena i život se svodi na kriminal ili bježanje od kriminalaca. U toj cijeloj zbrci, bogataši su izgradili stanicu u zemljinoj orbiti zvanu “Elysium” i preselili svoje Mercedese i Gucci torbice na nju. Naravno, “Elysium” je san svakog Zemljanina koji s površine svakodnevno mora gledati “kotač” na kojem je voda još prozirna, a šume zelene. Radnja nije donijela ništa inovativnog što se tiče same priče budući da je već sve snimljeno u desecima drugih filmova, ali načinom na koji je predstavljena i prikazom života ipak je nadmašila većinu svojih prethodnika.

Već smo spomenuli glavne glumce koji su maestralno odradili svoj posao (Damona, Fostericu, Fichtnera, Lunu), ali ipak najveća faca filma ostaje Sharlto Copley koji je nakon glavne uloge Wikus Van De Merwea u “District 9”, još jednom pokazao svoj talenat i pokazao da će se još dosta slušati o njemu. Reći ćemo vam samo da ćete na trenutke željeti uči u film i opaliti mu šamar ili sto.

O efektima nećemo previše jer su trenutno najbolje što nam tehnika može ponuditi. Na trenutke scene preleta izgledaju tako realno da ćete se skrivati iza stolice ispred vas uz traženje kokica da vam razbiju trenutak straha. Sam film traje 109 minuta što je konačno osvježenje nakon svih filmskih hitova u kojima se forsira više-satno sjedenje uz bespotrebno razvlačenje radnje (jelda Superman, eat this).

Nadamo se da smo vam bar malo približili novi hit u vašim kinima, i da, “Elysium” nije u 3D tehnici, što nas je posebno razveselilo zbog činjenice forsiranja 3D-a u svim filmova, makar nisu snimljeni s potrebnim kamerama. I naravno, smanjuje cijenu same ulaznice.

Zato put u kino, riskirajte nešto novaca i pogledajte konačno dobar film koji vas sigurno neće razočarati.

elysium_film_still_a_l-w625 elysium_large_verge_medium_landscape-w625 elysium16-w625Elysium-Movie-Stills-Download-Free-w625 Elysium-screenshot-20-w625 Elysium-Shalto-Copley-640x420-w625 elysium-stize-nasa-kina-15-kolovoza-slika-1137935-w625 elysium-w625 neil-blomkamp-interview-elysium-screenshot-9b-w625