Novi Range Sport za 2014

Range Rover Sport, kockasti đubron i defaultno vozilo premier nogometaša, šeika, lokalnih tajkuna i bogatih bijelih udovica je napokon dobio nasljednika. Ekipa iz Rovera (točnije Land Rovera, Rover je mrtaf), je uzela svoj zadnji uspješan i totalno sexy SUV Evoque (najavu možete pročitati na OVOM LINKU), nabombala ga u dimenzijama, stavila veće kotače, čudovište od motora i naljepila SPORT značkicu na haubu. Laganica a? Jok…
Range Rover Sport je sklepan na novoj platformi koja je izvorno rađena za novu generaciju Range Rovera (bez SPORT), znači još skuplju i luksuzniju verziju od ove. Ali mi Machori smo skromna ekipa, nas ne pale dužine međuosovinskog razmaka (178mm veći u odnosu na prethodni model), CO2 emisije plinova (15% manje od prethodnika) i broj sjedala (5+2). Ok što nas pali? Naravno motor! Ako ste frajer i totalno se furate na bezsmislene aute, za vas je bez dvojbe 5.0 (Pet Nula) V8 Supercharged. Vjerojatno vas neće zanimati činjenica da troši 15 litara u leru, ali podatak od 510 konja i 625 Nm je sigurno primamljiv. Za one malo razumnije, postoje i dizelske V6 verzije sa i bez turbaka od 258 i 292 konja. Oba imaju pristojna ubrzanja i maksimalnu brzinu od 210 km/h. Dooobro, ali što ako želim oboje? Ima i to buraz! Dizel V8 turbak je također novost 339 konja i 700 Nm mometa katapultira zvijer do stotke za 6,9 sec. Kako tako brzo? Vjerovali ili ne, Land Rover inženjeri su uspjeli smanjiti težinu za monstruoznih 420 kg u odnosu na stari model. To je polovica gradskog auta!
Unutrašnjost je zbilja posebna sa dozom njemačkog i tradicionalnog engleskog štiha. Aluminij, drvo, koža u neograničenim količinama,…., sve je tu, uz poneki mali detalj napravljen od plastike. Zanimljivo je da je Rover kompletno odbacio tradicionalne pokazivače sa kazaljkama. Ok, sad si mislite da sam lud i da ne vidim “cajgere” na instrument tabli. Jok, čoraf nisam (još) a ovo što gledate je LCD ekran na kojem se prikazuju instrumenti. Gadget samo takav koji fino poskupljuje već opaku cijenu vozila. Uz već planetarno poznate vozne osobine van ceste i makadama, novi Range Roveri su opremljeni zadnjom generacijom Terrain Response sustava koji sam podešava parametre mjenjača, pogona i motora ovisno o podlozi. Znači ako idete bubati u vikendicu po snijegu, nema frke, ovaj tenk ide kroz sve!
Ok super je, ali koliko to čudo košta? Recimo da priča kreče od 80 soma €, i penje se sve do 160 soma, ovisno o tome koliko ste “jak” hedonist. U bilo kojem slučaj, uživali budete u svakom trenutku za upravljačom.