Brzina

Novi Jaguar XJ za 2013.

Jaguari su uvijek bili, i uvijek će biti pravi britanski auto, neovisno o tome koja korporacija stoji iza njegovih dionica. Istina, dok je bio u vlasništvu Forda, Jaguar brand je bio tretiran kao još jedan proizvođač u moru brandova. Nakon što je indijski Tata otkupio većinske dionice, stvar se opako promijenila. Tata gleda na Jaguar kao na premium brand i stavlja ga u sam vrh svog carstva. Koliko su postali ozbiljni, govori i novi XJ za 2013. godinu. Audi, BMW i Mercedes su dobili opakog konkurenta u svojoj top klasi.

[quote]XJ je jedan od rijetkih automobila u kojem se vrlo često možete naći u dilemi: “Da li sjesti za upravljač i imati na raspolaganju zvijer od 510ks ili sjesti iza i uživati u luksuzu kojeg uživaju diktatori i premijeri?”[/quote]

Čim ugledate novi XJ, odmah možete uočiti taj “British” stil. Ogromna polirana maska hladnjaka dominira gotovo cijelim prednjim dijelom, nakošeni farovi pružaju malo agresivniji izgled, a hauba od “par metara” naslućuje da se radi o opakoj krstarici. Dugačka hauba nije bez razloga, jer u Ultimate izvedbi pričamo o 5.0 V8 Supercharged motoru sa “razumnih” 510KS, koji katapultira preko dvije tone tešku krstaricu do “stotke” za 4.7 sec. 4.7 sekundi…to je već Porsche klasa…u autu koji ima veću fotelju nego što je moja u dnevnoj sobi!

Sa svih strana novi XJ ostavlja bez daha. Elegantan, a opet agresivan sa naglašenim “mišićnim” bokovima i izbočenim blatobranima napada opako AMG, S i M modele konkurenata. Jedan od boljih detalja koje sam vidio je gotovo kompletno crni krov koji se proteže na prednju stranu, tako da se gubi linija završetka vjetrobrana i početka metalne karoserije. Toliko malen detalj koji znači toliko puno. Tata se zbilja potrudio oko detalja. Kromirani detalji na zadnjem braniku i prednjim maglenkama, XJ amblemi duž cijelog auta, otvori za zrak…sve su sitnice koje nevjerojatno podižu ukupan dojam automobilu. Međutim najimpresivniji dio se nalazi u unutrašnjosti.

XJ je jedan od rijetkih automobila u kojem se vrlo često možete naći u dilemi: “Da li sjesti za upravljač i imati na raspolaganju zvijer od 510ks ili sjesti iza i uživati u luksuzu kojeg uživaju diktatori i premijeri?” Unutrašnjost po luksuzu ima više veze sa jahtom nego sa automobilom. Pred vozačem je ogroman LCD zaslon koji iscrtava klasične “cajgere”, kojeg po želji možete podešavati kako vam odgovara. Ako se pitate gdje je automatski mjenjač, jednostavno je sakriven. Kada ga želite, dovoljno je pritisnuti dugme i izlazi iz centalne konzole u obliku joystika preko kojeg samo odabirete da li želite naprijed ili u rikverc. Jaguar je napokon ponovno postao pravi britanski automobil koji je maksimalno posvećen kupcu. Za pravog radoholičara koji uživa u ekskluzivnom Dom-Pérignonu, Jaguar se posebno pobrinuo da uživate na zadnjem sjedalu kada jurite na poslovni sastanak. Samo dva sjedala na zadnjoj klupi sa svim mogućim dodatcima koja imaju grijanje, hlađenje, pa čak i desetak predefiniranih režima masiranja.

Tech frikovi također neće biti zakinuti. Na zadnjem dijelu imate čak pet LCD ekrana, od kojih su dva iPada zadnje generacije. Wireless tipkovnice su također uključene. U naslone za glavu su integrirani 8′ LCD ekrani osjetljivi na dodir sa konstantnom internet vezom. Da ovaj automobil ima nekako riješen i WC, bio bi dostojna zamjena za stan! Ukratko, pila i pol i svakako dostojna zamjena za Sveto automobilističko Trojstvo.

izvor: http://www.caranddriver.com

Tags
Back to top button
Close